Hint Kiyafetleri: Hindistan'in En Renkli Yani



Hindistan'in En Renkli Yani

Hint kulturunde en sevdigim sey giydikleri kiyafetler ve aksesuarlari oldu. Her ne yasta ve maddi durumda olursa olsunlar kiyafetleri hep gozumu almistir. Elbiselerindeki islemeler, desenler, renkler o kadar goz alici ki bir de ustune takilari eklenince inanin kendimden geciyorum onlara baktikca.
Gunluk hayatlarinda hep boyle giyinmiyorlar tabi daha az islemeli, daha sade kiyafetler kullaniyorlar. Sari dedikleri belden sirta dolamali kiyafetler, salwar kameez (uzun bluz ve salvar), kurti pajama (uzun bluz ve dar tayt) gibi.
Bir de ozel gunler icin giydikleri kiyafetler var. Bunlar Ghaghra (bluz ve uzun etek), Lehenga (uzun bol islemeli etek), Silk Sari (Ipek Sari), gibi. Dugunlerde ya da kutlamalarda bu tarz kiyafetleri giyiyorlar. Eger bir dugun varsa, ve siz dugun sahibinin akrabasi ya da arkadasiysaniz, en az gelin kadar sik olmak zorundasiniz. Tabi gelinin kiyafetindeki islemelerle kimse yarisamaz ama hemen hemen herkes bol islemeli kiyafetlerini, bol takilar takarak susluyorlar.

Giyimlerini anlayana kadar ve her kiyafetin farkli adlarini ezberleyene kadar bayagi bir vakit aldim. Esim hintli oldugu icin bu kulturle kucaklasmam kacinilmazdi. Dugunu Istanbulda yapmaya karar vermistik bu yuzden kayinvalidem dugunde giyinecegim kiyafetimi ve toplam 4 gun suren diger kutlamalarin kiyafetlerini hint usulu secmek istedi. Cogu kez kayinvalidem bana isimlerini sorup bu tarzi ister misin dediginde hemen google'a basvurup ne tarz olduguna bakip durdum. Eger yakininizin bir dugunune zarif bir uzun elbise ya da kina geceniz icin daha otantik secimler yapmak isterseniz hic durmayin derim. O kadar guzeller ki ozel bir gun olsa tekrar giyinsem kusansam diye iple cekiyorum.

Kiyafetlerin isimleriyle, tarzlarinin nasil olduklarini anlatmaya calisacagim. Bakalim bu hint usulu kiyafetler nelermis.


Gunluk kiyafet terimleri:



Dupatta: Ne tarz giyerse giysinler dupatta dedikleri sal gibi diktortgen ortulerini hintli kadinlarin hep omuzlarinda ya da baslarinda gorursunuz. Gerek gunluk kiyafetlerinde gerekse ozel gunlerde Dupatta takmayan bir bayan hemen hemen yok gibi Hindistanda. Ancak kot ve bluz giydiklerinde bazen takmayan cocuk veya genc kizlari gorebilirsiniz. Ilk basta cok yadirgamistim. Guzelim elbisenin ustune sal alsam ne olur, almasam ne olur demistim. Ama gercekten kiyafeti tamamlayan sey dupatta. Soyle omzunuzdan asagi ortalayarak sarkittiniz mi bir taraftan, inanilmaz sik duruyor.





SalwarBildigimiz salvar gibi ustu cok bol, alta dogru daralan pantalon. Pantolon dediysem oyle cebi ve fermuari olmayan belden ipiyle baglanan kumas pantalon.
ChuridarSalvar gibi baslayan ya da tayt gibi de dar olabilen ama bileklere gelince iyice darlasan ve kumasin ayak bileklerinde buzuk buzuk giyildigi fermuarsiz, cepsiz kumas pantalon.




Salwar Kameez: Hindistanda giyilen gunluk bir kiyafet. Ust kismi eger muslumansa giyen kisi genelde bluzu diz altina kadar uzun ve altinda salvari oluyor. Eger giyen kisi hindu (hinduizm e inanan) ise daha kisa bluz - en fazla diz ustune kadar gelen uzunlukta bluz -  ile salvar giyiniyorlar. Uzun veya kisa bluz olarak karisik giyindikleri de oluyor o yuzden hangisi musluman hangisi hindu her zaman shalwar kameez ile ayirt edemezsiniz. Ama genel olarak muslumanlar uzun tercih ediyor. Sari ne kadar geleneksel olsa da hintli kadinlar disarida gunluk hayatlarinda ise giderken vs. salwar kameez i tercih ediyorlar. Mesela calisan genc bayanlari cogunlukla salwar kameez giyerken gorursunuz.




Sari: Uzun dikilmemis kumastan olusuyor ve icine kisa bir bluz giyilip vucudun etrafindan omuzlara dogru sariliyor. Ozellikle Guney Hindistanda gunluk hayatlarinda neredeyse herkes sari giyiyor. Kumasin uzulugu 4-9 metre arasi degisiyor. Heralde giyimi en zor olan kiyafet benim icin. Hindistanin her bolgesinde kumasi farkli tarzlarda giyiniyorlar. Hala kavrayamadim nasil giyildigini her seferinde birileri benim icin Kumasi hazirladi. Gunluk ya da ozel gunlerde giydiginiz sarilerin tarzlari da degisiyor haliyle. Kumasin kalitesi ya da icinize giydiginiz kisa bluz kisa kollu kolsuz, ya da desenli desensiz ya da sirti hafif acik gibi, Genelde hindularin tercihi olsa da, bazi orta yas ve ustu musluman olan hintliler dugunlerde sari yi tercih ediyorlar. 




Sari giyimini gosteren bu videodan takip ederek kendiniz giyinebilirsiniz.


















Ozel gunlerde giyilen kiyafet terimleri



Lehenga: Lehenga, bol islemeli etege deniyor. Ghagra Choli denilen tarz genelde tutuluyor. Gogus altinda biten bluz ve etek ile giyilen bir tarz. Musluman kesim pek tercih etmiyor. Istege gore bluzun boyutunu tabiki de ayarlayip giyebiliyorlar. Kisa bluz olarak bildigim kadariyla Rajistan bolgesinde daha cok giyiliyor. 
Hintliler lehengalarini dugunleri icin kirmizi renk olarak tercih ediyorlar. Bizde beyaz olan gelinlik tanimi onlarda kirmiziyla ozdeslesmis durumda. Genelde kirmizi kumas ve altin rengi islemeler oluyor. Eski hintli kadinlarin dugun resimlerinde gelinliklerini kirmizi olarak gorursunuz ama yeni nesil farkli renkleri de tercih ediyor. Bu arada gelinlik icin tercih edilen bu kiyafet gercekten cok agir. Hele de dupattayi kafaniza takinca sanki butun yuku boynunuz tasiyormus gibi hissediyorsunuz. Ama inanin degiyor. Onca isleme, taslar ve el emegi kendini gercekten gosteriyor. Heralde ortalama bi gelin lehengasi, bluzu ve dupattasiyla beraber 10 kilo vardir. Saka degil 10 kilo! Eger dupattayi basiniza ortecekseniz ki asil bir hava veriyor, ayakta dururken ellerinizle sal tasiyormus gibi yarisini tutabilirsiniz hem sik duruyor hem de boynunuza giden agirligi azaltiyor.




Sharara: Sharara geleneksel olarak musluman kesimin giydigi bir kiyafettir. Lehenga ustune giyilen bluzden biraz daha uzun bir bluz (belin gozukmedigi kadar), uzun bir etek ve dupattadan olusuyor. Yalniz bu uzun etegin ozelligi dizlerden sonra pantolon gibi ikiye ayrilmasi. Hareket halinde ise giyen kisi sanki bol bir pantolon giyiyormus gibi duruyor ama durdugunda etek havasi veriyor.  Cok degisik ve hos gelmisti gozume. Gunluk hayatta giyen birini gormedim, genelde dugunlerde tercih ediliyor.



Lacha Lehenga: Ghagra Choli/Lehengaya cok benziyor tek ve en buyuk farki bluzunun kalcalari geciyor olmasi. Uzunlugu degisiyor ama genelde diz kapagina kadar geliyor. Etegin ustunde, kalcadan itibaren yanlarindan ve ortasindan ayrilmis bir bluz gibi duruyor. 




Anarkali: Belde hafif oturan uzun elbise, salvar ve dupattadan olusuyor. Elbisenin uzunlugu istege gore degisiyor kimisi bileklerinin ustune kadar kimiside yere degecek uzunlukta. Elbise ne kadar uzun olursa olsun altina mutlaka ama mutlaka salwar giyiyorlar. kaza ile etrafinizda bir donus yaparsaniz  etekler havalaniyor belki de bundandir.

Eger bir yakininizin dugunu ya da ozel bir gununuz varsa uzun anarkaliyi mutlaka dusunun derim. Biz turkler salvari biraz yadirgiyoruz sanirim o yuzden uzun bir anarkali olursa salwar giymenize cok ta gerek yok. Neden bilmiyorum ama turkiyede dugunlerde ya da ozel gunlerde giyilen elbiselerbana artik hic cazip gelmiyor. Pahali, desensiz, islemesiz, sade kumas yiginlari. Ozellikle dekoltesiz bir kiyafet ariyorsaniz isiniz cok zor. Ya kiyafetin bir yerinde mutlaka bir dekolte bulursunuz ya da dekoltesiz olsun diye koyu renkli ortayas ustu reyonlara bakmak zorunda kalirsiniz. Ustunuzde nasil sonuk durdugunu soylemiyorum bile.


Bu hint usulu kiyafetlerden hangisi en guzel derseniz, modalari devamli degisiyor ve o yilin trendine gore ya da belli bir unlunun giydigi tarza gore hintliler kiyafetlerini seciyorlar. Lehenga gelinlerin vazgecilmezi ama Anarkali son senelerde moda. Eger ozel bir davet ya da bir dugune gidiyorsaniz mutlaka ama mutlaka anarkali derim. Cok otantik desenli secmek zorunda da degilsiniz her tarzin kendi icinde bile cesitleri var.

Umarim bu yazim yardimci olmustur hint usulu kiyafetleri tanimaya. Yaziyi bitirirken icimden bir an keske en yakin zamanda birinin dugunu olsa da yeni kiyafetler alsam takip takistirsam diye ic cektim. Soylemeden de edemedim.

Sevgiyle kalin.
Asli Khan

Yorumlar

  1. hindistaninli bayanlarin bendeki en dikkat ceken ozellikleri alinlarindaki kirmizi renkle olan isaretleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet en cok akilda kalan seylerden biri de o aslinda. Hinduizm dinine inananlar uyguluyor onu. Adina "bindi" diyorlar.

      Sil
    2. Hint elbise ve sarilarini nasıl nerden alabirim

      Sil
    3. "Bir baba hindi heyyy allah arabaya bindi ."cümlesindeki bindi oradan mı geliyor acaba

      Sil
    4. onun adı Bindi dir. Eğer saç ortasında oya gibiyse o da sindurdur onu da evli kadınlar sürer kırmızı noktayı de genelde evli kadınlar yapar iri olur onların ki bekarlar daha küçük ve kibar modeller yaparlar

      Sil
  2. Gerçekten inanılmaz güzel bir ülke inşallah birgün gidebilirim izlediğim gördüğüm kadarıyla insanlarıda çok tatlı görünüyor. Kıyafetlerine ayrıca bayılıyorum keşke olsa bulabilsemde evde deli gibi giyip dursam diyorum :)) Çok şanslısınız bence Aslı hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, iyisiyle kotusuyle Hindistan'in farkli bir buyusu var. Seven cok seviyor sevmeyen de hic sevmiyor. Sanirim guzellik gormek isteyen gozler guzellikleri her yerde bulur :)
      Bollywood da izlediginiz gibi degil hersey ama tabi oyle yasamlar da var.
      Kiyafetlerine ben de bayiliyorum ozellikle suslu puslu ozel gunler icin olanlara. Turkiyede de satan yerler vardir. Kina kiyafetleri satan yerlerde oluyor genelde.
      Umarim en kisa zamanda Hindistan'a gitme sansiniz olur! :)

      Sil
    2. Gelmek cok istiyorum

      Sil
    3. Ben butun hint dizilerini takip ediyorum bir garip ask, benimsin, srnsiz olmaz, yalanci bahar.

      Sil
    4. Bi de siz turkce yaziyorsunuz turk musunuz yada hindistanli olup turkcemi biliyorsunuz?

      Sil
  3. Birde hintli kadınların neden hep şal taktıklarını merak ediyorum Aslı hanım uyurken bile şalları var izlediğim dizide görmüştüm hep boyunlarında :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de cok merak etmiştim hatta kayinvalidem yemek yaparken kan ter içinde olsa da şalı yine omzundan beline doğru doluyor yine çıkarmıyordu. :)
      Şaka bir yana 'Dupatta' diyorlar bizim şal dediğimiz kumaşa. Gelenek, namus, şıklık, alışkanlık hepsinin biraz etkisi var. Gelenek, senelerden beri boyle geldigi icin suruyor.
      Namus açısından da coğu kişi ğöğsünü örttüğü için kullanıyor, yeri geldiğinde kendini huzursuz hissettigi yerde başını örtüyor bunun hindusu müslümanı fark etmiyor yani ben böyle gördüm.
      Şıklık açısından da dupatta olmadan kıyafet eksik kaldığına inaniyorlar ve hakkatten de oyle dupatta ile daha bir hos oluyor kıyafeti tamamlıyor sanki. :)
      Aliskanlikta dedigim gibi boyle gordukleri icin buyuklerinden oyle devam ediyor. Yeni nesil bazen takmiyor ama genelde her bayan dupatta takiyor. Izledıklerın dogru :))

      Sil
    2. Evet bencede kıyafeti tamamlıyor sanki, buda onlara has onlara özel sonuçta :) dediğiniz gibi insanların iyisi de kötüsüde heryerde aslında, önyargılı olunmamalı internette birçok gördükleri kötü beğenmedikleri şeyleride yazanlar olmuş ama benim dikkatimi çok fazla çekmedi ben onlara gözlerimi kapattım şimdilik :) cevaplarınız için de gerçekten çok teşekkürler sabırsızlıkla bekledim :) Hindistan'a geleneklerine ilgim bir anda başladı ama çabuk biteceğe benzemiyor :))

      Sil
  4. Yaziniza bayildim tebrik ederim oncelikle ben dupatta tarzi elbise istiyorum ama hicbiryerde bulamiyoeum varmi bildiginiz bir yer acaba

    YanıtlaSil
  5. Yaziniza bayildim tebrik ederim oncelikle ben dupatta tarzi elbise istiyorum ama hicbiryerde bulamiyoeum varmi bildiginiz bir yer acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sena, Tesekkur ederim. Dupatta elbise degil şal sadece her giydikleri kiyafette dupatta yani şali zaten takiyorlar. Kiyafetlerimi ben genellikle hindistandan ya da dubaide yasadigim yerden aliyorum o yuzden turkiyede satan yerleri bilmiyorum. Hangi sehirde yasiyorsun bilmiyorum ama yasadigin sehirde kinaliklarin satildigi dukkanlari bul orada mutlaka bulursun hint kiyafetlerini. Turkiyede kinalik bindalli satan yerlerde genelde hint kiyafetlerini satiyorlar. Istanbul'da kapali carsida bulursun ya da Sirkeci'de mesela. Umarim yardimci olabilmisimdir.

      Sil
    2. Merhaba Aslı Hanım,

      Hint kıyafetlerini Dubai'den temin ettiğiniz mağazalar ile ilgili bilgi verebilir misiniz rica etsem.

      Sil
  6. Merhaba, oldum olası Hint kültürüne merakım vardır. Hint elbisesi ararken sayfanıza rastladım. Size imrenmedm değil doğrusu :) Hem çok zengin hem de çok köklü bir kültürle tanışma fırsatı bulmuşsunuz. Daha doğrusu bu kültürü yaşama şansı elde etmişsiniz :) bu kadar kültürel bir zenginliğin ve inanılmaz nüfus potansiyelinin olduğu Hindistan'ın Türkiye ile daha fazla ilişkisi olması gerektiği düşüncesindeym. Tabi iş potansiyelini, yapılan ticari anlaşmalrı bilmiyorum. Ama kültür turizmi açısından keşke daha fazla bağlantımız olsaymış. Biz az çok onların kültürünü Bolywood sayesinde biliyoruz fakat onlar bizi ne kadar tanıyor acaba? Hindistan'ı görmek, kültürüne daha yakından tanık olmak en çokta insanlarını tanımayı çok isterim. Kimbilir ilerde bir gün bu şansa erişirim:) tavsiyeniz var mı bu konuda? Yani Hindistan'a en uyguna ve dolu dolu bir gezi gerçekleştirmek nasıl mümkün? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Esrozmen, hint kulturu gercekten cok zengin. Biz de hem turk hem hint kulturu olarak mecbur ortaya karisik yasiyoruz.
      Sanirim genelde ingilizce konusamayan bir ulke oldugumuz icin turkiyede pek hintli yok dil probleminden dolayi ve turlar haricinde ingilizce bilmeyen bir turkun hindistanda seyahat etmesi orada cok ama cok zor. Bence en buyuk bariyer ingilizce. Onlar bizi cok tanimiyor ama musluman kesimin turklere gecmis tarihten gelen bir hayranligi var. Ozellikle hyderabad sehrinde turk isimli yerler ve insanlar var. Zamaninda turk prenseslerle yapilan evliliklerle taniyorlar turkleri. Onun disinda bizi araplar gibi zanneden cok var arapca konustugumuzu saniyorlar :)
      Hindistan'i gormek tanimak istiyorsan en pratik yolu bir tur yoluyla gitmek. Ya da tanidigin bir hintli arkadasinin gezdirmesi kulturu daha yakindan tanimana yardimci olur. Tur disinda tek basina gitmek pek guvenli degil o yuzden uygun turlara bir goz at derim. Hindistan'i diledigin gibi gezmen dileklerimle...

      Sil
    2. Evet dil kesinlikle önemli bir faktör :) güvenlik sorunu olabileceğini tahmin ediyordum. Zaten Hindistan'la ilgili en büyük korkumdur ha birde hijyen problemi (tabi bi şekilde önlenebilr şeyler) :) Müslümanların bu şekilde hissetmesine sevindim. Hyderabad'ta Türklerin yaşadığını bilmiyordum:) çok güzel bilgiler verdiniz bu yüzden çok teşekkür ederim:) turla gezmeyi pek sevmiyorum. Yani akışına bırakarak keşfetmeyi daha fazla seviyorum. Ama Hindu bi arkadaşım var. Sanırım ondan yardım isteyebilirim :)) Tekrar çok teşşekürler:)Kendinize iyi davranın. Herşeyin gönlünüzle olması dileğyle :)

      Sil
  7. kiyafetleri turkiyede nereden temin edebiliriz yada netten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satis yapmiyorum uzgunum, sadece bilgilendirme amacli yaziyorum.

      Sil
    2. Kumaslarin fiyatları nedir Türkiye'de çok pahalı yoksa Hintli eş bulalım

      Sil
  8. yazınızı cok begendım ellerınıze saglık kıyafetlerı ve takıları benı benden alıyor bu kulturun ozellıkle lehengaları cok sık bulyorum

    YanıtlaSil
  9. asli hanım ya peki siz hintce mi konusuyorsunuz yoksa ingilozce mi konusuyordunuz hindistanda ? :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, esimin ailesinin bulundugu yer simdilik Chennai, Tamil Nadu. Orada "Tamil" dedikleri yerel dil konusuluyor. Anca ingilizce ile iletisim kurabiliyorum. Ingilizce biliyor geneli ve zaten yeterli oluyor. :)

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Harika yazı ben tam bir Hint delisiyim rüyalarımda Hindistan'ı gezip duruyorum ve çok eğlenceli oluyor ama uyanınca bir hayal kırıklığı geçirmiyor değilim. Bence gezilip görülecek yerler hakkında da açıklamalar yapabilirsin. 😄😄🙏💜💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim ruyalarin gercek olur da gezersin Hindistan'i bol bol.
      Yogunluktan blog'a pek vakit ayiramadim ama tavsiyene uyup bi ara gezdigim yerleri yazmaya calisicam. Tesekkurler! :)

      Sil
  12. Hintli bir eşle hayat nasil oluyor onlarin inanclari bizden farkli sirf bu guzel elbiseler icin hintli biriyle evlenebilirim dogrusu 😀😀😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hintli bir esle hayat renkli oluyor :)
      Saka bir yana esim musluman o yuzden cok buyuk farklar yok aramizda ama tabi kulturel farkliliklar var. Kiyafet sorun degil bir sekilde bulursun damat kismi cetrefilli ama kolay gelsin :))

      Sil
  13. Merhaba aslı hanım ben gelinlerin düğünde burunlarını taktıkları o büyük halka hızmayı merak ediyorum neden takılıyo o halka

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleneksellesmis bir taki o bildigim kadariyla dinle ilgisi yok. Hindistan'da kulak deligi ya da burun deligi guzellik amacli. Gelinlik yasina kadar deldirmeyip evlenmesine yakin deldiren cok arkadasim var dedigim gibi kulaga takilan kupe gibi sus amacli.

      Sil
  14. Hindistan gerçekten renkli bir kültür kutlamaları bitmek bilmiyor peki hindistan da üniversite durumu nasıl Türkiye deki gibi alternatifleri var mı bu arada yazınıza bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki her ulkede oldugu gibi Hindistanda'da cesitli universiteler var. Bildigim kadariyla universiteler belli bolumleriyle meshur. Bir sehirden baska bir sehire sirf bir universite o bolumun en meshur yeri oldugu icin tercih yapip giden ogrenciler var.

      Sil
  15. Allah inşallah Birgün hindistana gitmeyi nasip eder inşallah En gitmek istediğim ülke diyebilirim

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Hindistana turist olarak giderken kiyafet acisindan neye dikkat etmek lazim sizce? Omzu acik kiyafetler ayipmis diye bisi duydum. Dogru mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turistik amacli gidiyorsaniz zaten gezeceginiz yerler turist kayniyordur istediginizi giyin kimsenin birsey diyecegi yok. Ama Hindistan'a yerlesip bir hayat surdurecekseniz yasadiginiz yerin modernligine gore kiyafetlerinizi ayarlamaniz gerekebilir. Turkiyede sahilde giyebileceginizi doguda sehir icinde giyemezsiniz bunun gibi birsey. Kisacasi turistik yerlerde dilediginizi giyin kimse ayiplamaz :)

      Sil
  18. Kocaeli veya turkiyede varmı o kıyafetlerden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En son Istanbulda Kapali carsida gormustum onun disinda kina kiyafetleri satan mekanlarda da hint kiyafeteri vardi. Simdi daha da cogalmistir tabi. Eger imkaniniz olursa Kapali carsi civarinda; sirkeci, Eminonu vs. civarlarinda arayin derim. Kocaeli icin hicbir fikrim yok ama bulamazsaniz orada internet ustunden de siparis verebilirsiniz.

      Sil
    2. Kıyafetleri çok güzel özellikle lehenga daha cok bwgeniriyoum sarii çok zora kıyafetlerini saçları Takıları tamamlıyor ama nasıl saçları var ki ben hayran kalıyorum saçlarıni sürekli yagliyorlarmis dogrumu

      Sil
  19. istanbul'da eminönü'de toptancısı var, 3 bin liradan başlıyor fiyatları...
    bilgiler çok güzel, teşekkürler aslı hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize sevindim.
      3 bin lira biraz fazlaymis ama tabi uzerindeki islemeleri emegi bilmeden de yorum yapmak zor :)

      Sil
  20. Asli hanim ben hindistana cok gitmek istiyorum ancak cok tehlikeli bir uermis dogrumudur

    YanıtlaSil
  21. Birde size birkac sorum daha var musait oldugunuzda karsilikli yazisabilecegimiz bir zaman belirleyip yazisabilirmiyiz konumuz hindistan hakkinda gercek bir bilgi istiyorum cunku sizde takdir edersinizki internette olan bilgiler orada yasamis birinin bilgisinin yaninda degersiz kalir simdiden tesekkur ediyorum

    YanıtlaSil
  22. Asli hanim ne zaman blogunuzu okursunuz

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Asli hanim!benimde iki sorum var.birincisi dizilerde kadinlar butun gun gezdikleri elbiseyle yatip uyuyorlar.geneli boyle.gecelik pijama neden giymiyorlar.erkekler pijama giyiyorlar.kadinlar bir tuhaf.ikinci sorumda;dizilerle flimlerdeki hayatlar cok farkli.dizilerde geleneklre gore bir yasam bicimi var.kiyafet inanis yonunden.flimlerde boyle degil.gercekte nasil yasiyor bu insanlar.dizilerdeki gibimi?bizim dizilerimizde flimlerimizdeki yasam tarzimiz aynidir.bu ulke cok ilginc.o kadar guzel flimleri var.ama filmin arasina bir sarki ve dans koyuyorlar ve flim berbat oluyor.boyle yapinca guzelmi oldugunu dusunuyorlar acaba?

    YanıtlaSil
  24. Aslı hanım bana biraz Hindistan'dan bahseder misiniz

    YanıtlaSil
  25. Merhaba asli hanim gercekten cok iyi anlatdiniz...Ben bir muslumanim cok sukur ve hindistanin tek kelimeyle asigiyim ve insallah uc arkadasimla birlikte oraya gidecegiz ve orada nasil giyinecegim hakkinda endiseliydim hindistanli muslumanlarin nasil giyinecegini soylediginiz zaman cokk sevindim tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve sunuda soyleyimki hindistan cook buyuleyici ve guzel bir ulke hindistani cok seviyorumm...

      Sil
  26. Merhabalar.şans eseri bloğunuza rastladım açıkcası.ama cevaplarınız çok hoşuma gitti söylemeden geçemiycem...bende yıllardır hindistan hayalleri kuruyorum.şuan üniversite 1. Sınıftayım.bir sorun olmazsa mühendis çıkıcam.benim şuana kadarki tek hayalim hindistana gitmek ve beğenirsemde orada bir yaşam kurmak.hatta biri olursa sorunda çıkmazsa orada evlenmek istiyorum.fakat bunca güzel hayalimin arasında kafamı karıştıran şeylerde var...mesela okuduğum yazıda hintli mislümanların çok eşlilik yaptığı yazıyordu.ve bide evlenen erkekler ailesiyle mi yaşıyor?yani ordan biriyle evlensem ve orada yaşamaya başlasak eşimin ailesiyle mi yaşıycam?ve son olarak mühendis olarak orada iş bulabilir miyim?bana iş verirler mi?şimdiden teşekkürler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook uzun zaman olmus simdi goruyorum mezun olmussunuzdur coktan :) cok eslilik biraz geri kafali olan kisimda oluyor. Egitimli kesim tek esli ama kirsal kesimlerde var cok eslilik malesef. Geleneksel olan ailelerin cocuklari da evlendikten sonra yine ayni evde yasiyorlar ama tabi zamanla bu da degismeye basladi. Simdi ayri eve cikanlar da cok var.

      Sil
  27. Hindistana gitmek en büyük hayalim ama internetteki Hindistan hakkındaki bilgiler gerçekten korkutucu beni bu konu hakkında bilgilendirir misiniz

    YanıtlaSil
  28. Merhaba aslı hanım Hindistanlı ilgili geniş çapta bir araştırma yapmak istiyorum gerçekten harika bi yaşam sürüyor olmalısınız şuan size çok imrendim size 3 sorum olacaktı 1. Si esinizle nerde ve nasıl tanistiniz 2.side Hint para birimi mi daha değerli yokta tl mi 3. süde oralarda gelip şirket vs kurmak mümkün mü şimdiden teşekkürler cevaplarınizi sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
  29. Merhaba hintlilerin dans ederken bileklerine bağladıkları şeyin adı nedir

    YanıtlaSil
  30. Neden kimse bize cevap vermiyor :-(:-[

    YanıtlaSil
  31. Ya bende birsey sormak istiyorum bu giydikleri kiyafetlerin altina ozellikle bu bluz dediginiz gobegi acik seylerin falan altina sütyen giymiyorlarmi ?diziler de bakiyom sutyene benzer bisey goremedim dikkatimi cekti napim :)

    YanıtlaSil
  32. Aslı hanım ben hintli bayanları kıyafetleri çok beğeniyorum. .şunu sormak isyiyorum bu aralar ais varya kartına bu ünlüler müslüman mı hindumu çok merak ediyorum yazarsaniz memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildigim kadariyla Aishwarya hindu, katrinanin da babasi hindu ama annesi hristiyan.

      Sil
  33. Birsey sormak istiyorum.
    Kadinlarin sırtı ve beli açıkken utanmıyorlar ama şalları boyunlarından düsse utanıyorlar tabi benim gördüğüm dizilerden.
    Boyun bu nolcak gorunse nolur anlamadım valla nedenini
    Bir dizide kızın şalı kayboluyor diye dayak yiyordu adı çıkmış diye.
    Sirt gorunuyor komple bel göbek ortada ama o şal illa boyunda olcak.
    Baktım bulamadım nedenini

    YanıtlaSil
  34. Merhaba aslı hanım yorumlarınıza bayıldım bir konuda bana yardımcı olabilirsiniz ben Hindistan'a çok gitmek istiyorum turları araştırdım ama sürekli araba uçak hep bir hareket halinde sorun şu ki ben çok fazla ingilizce bilmiyorum çok aradım ama azda olsa türkçe bilip bana tercümanlık edecek güvenilir bi insan bulamadım bu konuda bildiğiniz birileri var mı? Bu konuda bana yardımcı olursanız çok memnun olurum şimdiden çok çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar ben Zilan arkadaşım bir hint fanı ve onun doğum gününde ona hintlilerle alakakalı bir şey almak istiyorum yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  36. Merhaba ben Nevra balıkesir de yaşıyorum hintlilerin kıyafetleri,takıları,yemekleri herseyini seviyorum dizileri de ayrıca güzel ben hint dizilerinden esinlenerek kendim saree yaptim ama onların ki gibi işlemeli olmadı balıkesir de nerden hint kıyafetleri ve takıları bulabilirim.Bana yardım edersen çok sevinirim. Ve bu arada yazını beğendim.

    YanıtlaSil
  37. Ama çok güzel yaa o kadar çok hayalim var ki hiç birini yapmaya fırsat bulamıyorum En çok istediklerim arasında hindistana gitmekte var hemde çok istiyorum öyle böyle değil tabi ilk tur ile gitmeyi düşünüyorum sonrası Allah Kerim Abla Yazdığın yazıyı çok beğendim ekran görüntüsünü aldım hepsini tekrardan okucam Aklıma Hindistan düştüğünde hep okucam ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begendigine cok sevindim umarim en kisa zamanda gidebilmissindir :)

      Sil
  38. Merhaba ben Hanife Hindistan hakkında birkaç sorum olacaktı. Eğer bir meslek sahibiysek ve Hindistan'da da yaşam kurmak istiyorsak mesleğimizi orada da yapabilir miyiz acaba. Mesela ben avukat olmayı istiyorum ilerde de Hindistan'da yaşam kurmak da istiyorum ama mesleğime orada da devam etme şansım olur mu acaba.Bir diğer sorum ise Türkçe konuşabildiginize gore siz türk olup da Hindistan'dayaşam kurup orada Hintli bir beyfendiyle mi evlendiniz. Yoksa Hindistan'ın yerlisi olup sonradan mı Türkçeyi öğrendiniz. Ve son sorum ise para birimi olarak rupi kullanılıyor fakat değer açısından hangisi daha değerli. Yani demek istediğim mesela beş rupinin TL açısından karşılığı ne kadara gelir. Kusuruma bakmayın size bir sürü soru sorarak fazla yuklendim. Ama mutlaka cevabınızı bekliyorum. Bizleri merakta bırakmayın lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminimki avukatlik icin farkli sinavlar dersler almaniz gerekebilir orda da sonucta farkli bir ulke ve yargi sistemi. Benim bilgimin disinda ama tahminimce direk mesleginizi orda icra edemezsiniz.
      Bu arada ben turkum ve esim hintli. Son sorunuza gelecek olursam da 1 lira yaklasik 12 rupi :)

      Sil
  39. Ve kıyafet konusunda da en beğendiğim kıyafetleri sariler. Nedense çok ilgimi çekiyolar. Kapalilara da uygun sariler varmıdır acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bel bolgesi acik olmayan ve bluzunda gogus dekoltesi olmayan sariler var. Hindistanda basortu (hijab) takanlar bu tarz sarilerden giyiyor.

      Sil
  40. Asli khan soyismin cok marjinal gercek mi meraj ettin dogrusu

    YanıtlaSil
  41. Hındıstana gelin nasıl gittiniz ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esim hintli ama Hindistanda yasamiyoruz suan Dubaide yasiyoruz.

      Sil
  42. Merhaba kadınların sarılerındekı yani sırtlarında ip acilin a ne anlama geliyor bilgi verırmısınız

    YanıtlaSil

Yorum Gönder