Ders 2 : Hintce Soru Zamirleri

Hintçe Soru Zamirleri


Hintçe soru zamirlerinin Latin harfleriyle yazılışını ve okunuşunu aşağıda bulabilirsiniz.


Türkçe                       Hintçe                         Hintçe Okunusu

Ne   _____________    Kyaa    ____________   Kiya

Nasıl  ____________   Kaise    ____________  Keese

Nerede   __________   Kahaan  ___________  Kâhe

Neden/Niçin   ______  Kyun    ____________  Qu

Kim   ____________    Kaun    ____________   Kon

Hangisi  __________  Kaun see  __________   Kon se

Ne Zaman  ________    Kab    _____________  Kab

Ne kadar  _________    Kitnaa  ____________  Kitne




Not: Hint dilinin Latin harfi ile yazılışını ve okunuşunu öğrendiğiniz takdirde kolaylıkla bir hintli ile yazışarak veya konuşarak anlaşabilirsiniz.

Yorumlar

  1. Biliyor musunuz, aslında ben baya ilgileniyorum hintçeyle siz hindistanlı mısınız aslı hanım? Şahısları biliyorum. Normal hintlilerin alfabelerini de koyarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. Sayn slı Khan
    Bir Hintçe-Türkçe sözlük ve gramer kitabı bastırmayı sevgili Hindistan ne zaman göz önüne alacak acaba?...Yalnız çok rica ediyorum Devanagari olmasın...Çünkü bir kaç dil bilmeme rağmen uzun zamandır çalıştığım halde ancak adımı yazmayı çözebildim...Japon dostlar bu konuda bayağı hızlı..örneğin Japonca ( yanında okunuşu) ve Türkçe karşılığı olan küçük el sözlükleri çıkartmışlar...Larousse cep sözlükleri cinsinden...Bu sayfayı keşfetmek büyük mutluluk..lütfen devam edin...saygıyla...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder